Кадровий склад ДНЗ № 9

Директор (завідувач) - 1

Вихователь методист - 1

Музичний керівник - 1,5

Інструктор з фізкультури - 0,75

Практичний психолог - 0,75

Учитель-логопед - 3

Вихователь групи компенсуючого типу - 7,11

Вихователь - 5,66

Старша медсестра - 1

Медсестра з дієт. харчування - 0,5

Завідувач господарством - 1

Помічник вихователя для дітей віком від 3-х років - 2,1

Помічник вихователя для дітей віком від 3-х років компенсуючого типу - 3,65

Помічник вихователя для дітей віком до 3-х років - 1,3

Кастелянка - 0,1

Кухар - 2

Підсобний робітник - 1

Робітник з комплексного обслуговування - 0,5

Машиніст із прання - 1

Двірник - 1

Сторож - 2,87

Матеріально – технічне забезпечення навчального закладу:

1.Кількість будівель 1

2.Тип приміщення - типове

3. Загальна площа будівлі навчального закладу- 766,0 м2

4. Під господарськими будівлями і спорудами - 172,0 м2

5. Під земельною ділянкою: 5082,0 м2
Під зеленими насадженнями 2177, 0 м2
Під дорожнім (твердим) покриттям 1967, м2

6. Загальна площа приміщень навчального закладу 766,0 м2

7. Площа групових кімнат 6 – (265,2 м2)

8. Кількість спальних кімнат - 6

9. Музично-спортивна зала - 1

10. Методичний кабінет - 1

11. Медичний кабінет - 1

12. Ігрові майданчики - 6

13. Тіньові навіси - 6

Наявність вакантних посад: немає

Додаткові освітні послуги ДНЗ № 9 у 2019-2020 навчальному році не надає.

Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами: звернень від батьків (або осіб, які їх замінюють) дітей з особливими освітніми потребами для створення інклюзивних груп у 2019 році в дошкільному навчальному закладі не зареєстровано.

 

Умови доступності закладу для навчання осіб з особливими потребами


Для дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, додатково подається висновок психолого-медико-педагогічної консультації, копія медичного висновку про дитину-інваліда віком до 18 років (наданої лікарсько-консультативною комісією) або копія посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу, відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам", копія індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда.

Інклюзівні  групи створюються за наявності  вільних місць  та  заяв від батьків.


Що таке інклюзивне виховання?

     Офіційно прийнята в державі інтернатна модель перестає бути єдиним і обов’язковим типом закладу, у якому діти з особливостями психофізичного розвитку перебувають в умо­вах відокремленого навчання та ізоляції від соціуму. У батьків і дітей з’явилася можливість вибору різних форм навчання (домашнього навчання, у спеціальній школі, школі-інтернаті, навчально-реабілітаційному центрі, спеціаль­ному класі при загальноосвітній школі, дитсад­ку-школі, у формі екстернату тощо). Але це не в повній мірі задовольняє рівність прав на ос­віту осіб, що мають особливості психофізич­ного розвитку, не завжди відповідає їхнім осо­бистим запитам і суспільним потребам.

     Використання такої моделі передбачає на­дання якісних освітніх послуг дітям з особли­вими потребами у звичайних групах дошкільних навчальних закладів за умови відповідної підготовки педагогів та надання підтримки сім’ям.

   Інклюзивна освіта — це розширення участі всіх дітей, зокрема з особливостями психофізичного розвитку, в освітньому про­цесі. Вона передбачає істотні зміни в культурі, політиці та практичній діяльності освітніх закладів. Одним із аспектів інклюзивної освіти є забезпечення ефективності навчання дітей з особливостя­ми психофізичного розвитку в загальноосвіт­ньому закладі. Увага зосереджується на соці­алізації дітей цієї категорії та якості навчання.

     Основною метою інклюзивної освіти є досягнення якісних змін в особистісному розвитку дітей цієї категорії.

      Передбачається здійснення змін освітньої системи, а не дитини. Інклюзивна освіта ви­знає, що всі діти різні, а школи і освітня систе­ма повинні підлаштовуватись під індивідуальні потреби всіх вихованців — з порушеннями розвит­ку і без них. Однак інклюзивність не означає асиміляцію чи прагнення зробити всіх одна­ковими. Її ключовий компонент — гнучкість врахування особистісних характеристик, що визначають темп виховання танавчання кожної дитини.

    У більшості випадків дітям просто необхід­не доступне викладання, що потребує вико­ристання різних методів, які відповідають індивідуальним вимогам, здібностям і особливо­стям розвитку дитини.

     Основні характеристики інклюзивної освіти:

·         визнає, що всі діти можуть учитися;

·         сприймає і поважає особливості дітей;

·         забезпечує відповідність освітніх струк­тур, систем і методології потребам усіх дітей;

·         є частиною ширшої стратегії розвитку інклюзивного суспільства;

·         є динамічним процесом, що постійно розвивається.

 

   Інклюзивна модель освіти передбачає участь в освітньому процесі педагогів підтрим­ки (асистентів педагогів), які забезпечують долучення всіх дітей до загальноосвітніх занять. Це можуть бути волонтери, батьки, інструктори-практики, що надають підтримку кільком закладам в одному районі. Педагог підтримки може бути додатковим помічником у навчаль­ному процесі і займатися з однією-трьома  дітьми однієї або різних груп. Провідною ідеєю сучасної спеціальної педагогіки є орієнтація на ефективне використання систем та функцій, здатних узяти на себе компенсаторно-корекційне навантаження, на цілеспрямо­ваний розвиток психічних процесів, що обу­мовлюють рівень опанування знань, умінь і навичок та відповідну освіченість дитини, її інтеграцію в суспільство.

Програми, за якими працює ДНЗ № 9

у 2019-2020 навчальному році

Освітню програму для дітей від 2 до 7 років «Дитина» рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН України № 1/11-16163 від 09.11.2015 р.; науковий керівник Огнев’юк В.О., ректор Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філософських наук, проф., академік НАПН України).

Програма зорієнтована на цінності та інтереси дитини, урахування її вікових можливостей, на розвиток дітей до пізнання, активності, відкритості до взаємодії і спілкування з оточуючим світом, на збереження дитячої субкультури, на ампліфікацію дитячого розвитку, взаємозв’язок усіх сторін життя малюка.

Освітню програму «Дитина» адресовано вихователям і батькам дітей дошкільного віку, сімейним педагогам (гувернерам), студентам, аспірантам, викладачам та всім хто опікується освітою дітей дошкільного віку.

Програмові завдання програми «Дитина» структуровані за лініями Базового компоненту. Назви розділів відповідають назвам освітніх ліній інваріатної складової Державного стандарту дошкільної освіти, а саме:

«Особистість дитини»,

«Дитина в соціумі»,

«Дитина у природному довкіллі»,

«Дитина у світі культури»,

«Гра дитини»

«Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі»,

«Мовлення дитини»,

та варіативної складової:

«Подорожуємо у світ англійської мови»,

«Комп’ютерна грамота»,

«Шахи»,

«Хореографія».

У змісті викладено інформацію оптимального обсягу, що відповідає віковим можливостям дітей дошкільного віку, яскраво простежуються засади компетентнісного підходу до розвитку особистості.

Розділи програми структоровано за віковим принципом:

  • перша молодша група «Крихітки» (третій рік життя);
  • друга молодша група «Малята» (четвертий рік життя);
  • середня група «Чомусики» (п’ятий рік життя);
  • старша група «Фантазери-мрійники» (шостий рік життя);
  • «Дослідники» (сьомий рік життя).

Розподіл програмового матеріалу окремих розділів здійснено посезонно.

Зміст програми уможливлює інтеграцію різних видів діяльності, що зазначено у тематиці розділів освітньої програми.

«Корекційна програма з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення» (наказ МОН України від 29.04.2016 №476)

 

Обсяг освітніх завдань парціальної програми диференціюється з урахуванням різної періодичності та тривалості охоплення дітей організованими освітніми впливами та спирається на визначення освітніх ліній Базового компоненту: "Особистість дитини" та "Дитина в соціумі"